Dette prøvesæt er omfattet af ophavsretten, jf. ophavsretslovens § 1.

Prøvesættet må alene anvendes til den på prøvesættet anførte prøve.

Al anden anvendelse af prøvesættet, herunder visning eller deling f.eks. via internettet, sociale medier, portaler og bøger, udgør en krænkelse af Børne- og Undervisningsministeriets og evt. tredjemands ophavsret og er ikke tilladt.

Overtrædelse af ophavsretten kan være erstatningspådragende og/eller strafbart.

Prøvesættet kan dog, efter at prøven er afsluttet, anvendes til undervisningsbrug på uddannelser m.v. omfattet af den lovgivning, som Styrelsen for Undervisning og Kvalitet administrerer.




PDF af bilag

Download PDF af bilag her

Bemærk at filen kun indeholder tekstbilag og dermed ikke alle opgavens bilag.

Bilag 15 - Konsulentvirksomhed: Sådan er kinesisk arbejdskultur

Artiklen her er baseret på de refleksioner om kinesisk arbejdskultur, som kinesiske ledere og medarbejdere har delt med os på vores kulturtrænings-sessions og workshops gennem de sidste 15 år.

"Den kinesiske måde at kommunikere på er tit ret indirekte, især i arbejdssammenhæng."

"Når vi selv skal komme med input eller snakke ting igennem med en leder, så foretrækker vi at gøre det en-til-en. Så kan vi tale mere frit. Og vi vil typisk aldrig have lyst til at vise, at vi er uenige med en chef, hvis der er andre til stede.”

Hierarki og ledelsesstil

"Kinesiske organisationer er normalt temmelig hierarkiske. Vi har brug for hierarkiet, fordi det skaber struktur og klare forventninger.”

"På en kinesisk arbejdsplads er det typisk lederne, der træffer beslutningerne. Du får at vide fra din leder, hvad du skal gøre, og du får også detaljeret information om, hvordan du skal gøre det.”

Planlægning og beslutningshastighed

"Den typiske kinesiske tilgang til tingene er meget fleksibel. Vi kan godt lægge nogle planer, men er altid klar på at ændre dem, hvis situationen ændrer sig. Og det gør den tit i Kina. Så vi løser problemerne hen ad vejen, og det falder os naturligt at reagere hurtigt og intuitivt, når der sker noget nyt."

Kilde: c3consulting.dk, februar 2024

Figur 1: Oversigt over Hofstedes kulturdimensioner

Kina, Danmark, Magtdistance - 80, 18, Individualisme - 43, 89, Resultatorientering - 66, 16, Usikkerhedsaversion - 30, 23, Langtidsorientering - 77, 59, Overbærenhed - 24, 70

Kilde: hofstede-insights.com, februar 2024




Bilag 14 - Bang & Olufsen er på vej ind i en ny æra af kommercialisering

Bang & Olufsen (B&O) annoncerede for nyligt et nyt distributionspartnerskab med Jebsen4, som udvider firmaets tilstedeværelse på det kinesiske fastland, i Hong Kong og Macau. 

Arnaud De Schuytter, ansvarlig for Bang & Olufsen i Asien, forklarer: ”Jebsen har en stor viden om kinesiske forbrugere og glimrende salgskanaler på det kinesiske fastland, i Hong Kong og Macau. Jepsen kommer til at spille en central rolle i at hjælpe os med forbedre kendskabet til brandet og opskalere vores forretning.”

Jebsen, B&Os nye distributør, har siden sin etablering i 1895 givet premiummærker som Porsche og CASIO mulighed for at træde ind på disse hurtigt skiftende og stadigt voksende markeder. Jebsens bemærkelsesværdige historik gør dem til den perfekte regionale distributionspartner for B&O. I fremtiden vil de to firmaer i fællesskab skabe opmærksomhed og facilitere salg i disse vigtige strategiske markeder, som har et kæmpe potentielt kundegrundlag.

Jebsen Consumer, et af Jebsen Groups’ kerneforretningsområder, begyndte at distribuere B&O produkter i Hong Kong og Macau i januar 2022, mens distribution på det nordlige kinesiske fastland blev lanceret i februar 2022. Fremadrettet vil Jebsen Consumer fortsætte med at fokusere på distributionen af produkter igennem forskellige kanaler i udvalgte områder i Kina.

Kilde: Jebsen.com, 11. april 2022





Bilag 13 - Hvad efterspørger luksusforbrugere i nutidens økonomiske klima?

Kina, verdens næststørste marked for luksusprodukter, har kæmpet med en serie af økonomiske udfordringer i løbet af året, spændende fra deflationspres og et ustabilt ejendomsmarked, som har vanskeliggjort landets ventede opsving efter Covid-19. 

Udviklingen indikerer at den økonomiske genopretning er godt på vej. Efter en forventelig langsom start, så er privatforbruget på vej op i andet kvartal, hvilket lægger fundamentet til en sund og afbalanceret genopretning gennem hele 2024.

I usikre tider indtager forbrugere traditionelt en mere værdiorienteret tilgang til deres køb. Der er en tydelig tendens til at vælge brands og luksusprodukter kendt for deres evne til at bevare værdien.

Til trods for en nedgang i den disponible indkomst har den kinesiske middelklasse tilpasset deres forbrugsmønster for at få råd til og prioritere luksusprodukter.

For de forbrugere som ikke er villige til at gå på kompromis med luksusforbruget, er der en bemærkelsesværdig trend, kendt som ’udsøgt fattigdom’, der er dukket op på de kinesiske sociale medier. Denne trend refererer til den praksis at reducere ikke-essentielle udgifter på andre områder for at få råd til og opprioritere luksusvarer eller oplevelser. Selvom fornuften i denne økonomiske disposition er tvivlsom, så viser det samtidigt vigtigheden af brandværdien og hvordan det fortsat kan drive efterspørgslen selv i udfordrende tider.

Kilde: Jingdaily.com, 7. december 2023




Bilag 12 - Kinesiske forbrugere vil udgøre op imod 40 procent af det globale marked for personlige luksusvarer i 2030

Kinesiske kunder er ved at udvikle sig til det vigtigste demografiske segment i det globale marked for personlige luksusprodukter, hvor de vil udgøre mellem 35 og 40 procent af det totale marked i 2030, ifølge Bain & Co.2

Amerikanske og europæiske kunder kommer ind på 2. og 3. pladsen, med en estimeret procentsats på henholdsvis 22–24 procent og 16–18 procent.

Opdeling af aldersdemografien viser, at Millennials vil dominere markedet for personlige luksusvarer med en andel mellem 50 og 55 procent. Generation Z vil udgøre 20 til 25 procent, mens generation Alpha3 vil udgøre cirka 5 procent.

Ifølge Bain og Co, så forventes Kina at udgøre op til 40 procent af det globale forbrug af luksusvarer i 2030, hvilket er en stigning fra 33 procent i 2019.

Kilde: Jingdaily.com, 16. november 2023





Bilag 11 - Lay Zhang X Bang & Olufsen (video)

Vores første Global Brand-ambassadør, Lay Zhang, kombinerer flere inspirationskilder for at hjælpe os med at levere en ny, spændende vision om, hvad musik kan være.

Lay, som er sanger, sangskriver, producer, instruktør, danser, skuespiller og ambassadør for kinesisk ungdomskultur. I dag kombinerer han på sine banebrydende albums traditionel kinesisk instrumentering med vestlige produktionsteknikker.


Kilde: Bang-Olufsen.com, februar 2024 og Youtube.com, 4. august 2021




Bilag 10 - Bang & Olufsen præsenterer nye produkter for at tiltrække kinesiske kunder

Bang & Olufsen

Arnaud De Schuytter, ansvarlig for Bang & Olufsen i Asien (højre) og Lay Zhang, kinesisk musiker og skuespiller (venstre), fremviste firmaets seneste højttaler Beolab 8

Den danske luksus elektronikvirksomhed Bang & Olufsen har løftet sløret for sit nyeste produkt, Beolab 8 i Kina. Med lanceringen af Beolab 8 håber B&O at vækste på det kinesiske marked, hvor flere kinesere ønsker at købe audiovisuelle produkter af højeste kvalitet.

”Det kinesiske marked har været kendetegnet ved en høj vækst drevet af både eksisterende produkter og lanceringen af nye produkter”, siger Arnaud De Schuytter.

”I Kina er indflydelsen af yngre generationer, såsom millennials og generation Z1, vokset. Vi vil derfor gerne fremstå som et særligt brand for unge mennesker ved at etablere ny relevans og kundetilknytning”, siger Schuytter.

For at tiltrække forbrugere, afholdte virksomheden også en udstilling i Guangzhou i Guangdong-provinsen, for at vise dets klassiske produkter.

Bang & Olufsen har rettet sigtekornet mod design- og musikelskere med særlig fokus på to specifikke kundesegmenter i Kina: de yngre karrieremennesker og personer med store formuer.

Kilde: Chinadaily.com, 29. november 2023





Bilag 9 - Bang & Olufsens største marked svigter fortsat: “Det går langsomt”

Hvis Bang & Olufsen skal nå sine forventninger for året er selskabet afhængig af udviklingen i Kina.

Kina er B&O’s klart største enkeltmarked, men gennem de seneste mange måneder har kineserne svigtet den 98 år gamle elektronikvirksomhed fra Struer.

I første kvartal i det forskudte 2023/24-regnskabsår dykkede salget med 16 pct. i Kina.

“Vi ser et stort potentiale i Kina, der er det marked, vi forventer vil vokse mest i verden inden for luksussegmentet.”

“Vi gør de rigtige ting, og vi fokuserer på luksussegmentet. Det forventes at vokse med 16 pct. i gennemsnit de kommende seks år, mens forbrugerelektronik kun forventes at vokse med 1 pct. Og den gode nyhed er, at vi befinder os i pole position (førerposition, red.) i luksusmarkedet, og det skal vi sørge for at udnytte,” siger Kristian Teär.

Kilde: Børsen, 11. oktober 2023




Bilag 8 - B&O lancerer produkter med Ferrari og vil sætte fart på ny satsning

B&O kommer i efteråret 2023 til at lancere produkter i samarbejde med den ikoniske, italienske bilproducent Ferrari, fortæller Christoffer Poulsen, chef for strategiske partnerskaber og forretningsudvikling i B&O.

“Det er en del af vores strategi at indgå nye partnerskaber, men vi har også sagt, at vi nu ønsker at gå dybere og bredere med partnere,” siger Christoffer Poulsen.

B&O offentliggjorde i februar i år, at selskabet er blevet sponsor for Ferraris formel 1-hold, men nu udvider man samarbejdet og vil lancere deciderede Ferrari-produkter.

“Produkterne bliver udviklet i tæt samarbejde med Ferraris designteam. Vi vil både ramme bredt, men det kan også være nogle, der ejer en af deres biler, og hvor vi har at gøre med en kundebase, som også rammer Bang & Olufsens segment,” siger Christoffer Poulsen.

B&O offentliggjorde i januar en opdateret strategi, hvor samarbejder med andre virksomheder er et kerneelement.

“Partnerskaber er en vigtig del af vores forretning, som vi ser vokse sig endnu større over de næste år. Vi vil gerne brede det ud til flere andre brands og lave endnu dybere integration med de partnere, vi har,” siger Christoffer Poulsen.

B&O indgår samarbejde med Microsoft

Bang & Olufsen vil have salget til det professionelle marked til at fylde mere.

B&O har netop fået certificeret sine business-høretelefoner til Microsoft Teams, der verden over har mere end 250 mio. brugere, og John Howard, ansvarlig for Bang & Olufsens B2B-forretning, ser et stort potentiale i samarbejdet med Microsoft.

“Vi har været i gang med det her i to år, og vi har testet vores produkt hos nogle af de allerstørste virksomheder i verden,” siger John Howard.

I oktober 2021 kom det frem, at B&O havde slået sig sammen med it-giganten Cisco, der leverer til it-koncerner verden over.

De to selskaber har i samarbejde udviklet et headset, der skal gøre oplevelsen i forbindelse med hjemmearbejde bedre.

I 2022 blev B&O så certificeret af Zoom i en aftale, der minder om den, der nu er indgået med Microsoft.

Kilde: Børsen, 2. maj og 16. maj 2023




Bilag 7 - B&O bryder med gigant og trækker sig fra 700 butikker

Bang & Olufsen er i gang med en kæmpe tilpasning af sit butiksnetværk.

I løbet af det seneste år har virksomheden trukket sig fra multibrandbutikker eller lukket monobrandbutikker på daglig basis.

Det betyder, at Bang & Olufsen har trukket sig fra mere end 700 butikker i løbet af kvartalet, skriver Bang & Olufsen.

“Da vi begyndte samarbejdet med T-Mobile, havde vi ikke den nuværende Luxury Timeless Technology-strategi (hvor der er langt større fokus på luksussegmentet, red.), og vi ville gerne være i multibrandbutikker. Vi troede, at det kunne hjælpe os med at udbrede kendskabet til vores brand, og vi troede, at vi kunne komme ud til det amerikanske folk den vej, fordi millionvis af dem er abonnenter hos T-Mobile,” siger Kristian Tëar, adm. direktør for Bang & Olufsen.

“Det viste sig ikke at være så nemt at komme ud i butikkerne. Så nu, hvor vi har en ny strategi, giver det ikke længere mening for os,” lyder det fra den svenske topchef.

1033 færre butikker

De mere end 700 butikslukninger i forbindelse med det afbrudte T-Mobile-samarbejde bidrager kraftigt til, at Bang & Olufsen ved udgangen af første kvartal 2023/24 har 1033 færre multibrandbutikker.

Han har også givet flere monobrandbutikker – altså de klassiske Bang & Olufsen-butikker – kniven.

Ved udgangen af første kvartal 2022/23 havde B&O 446 butikker på verdensplan, men det er nu blevet reduceret til 405 butikker.

Direktøren vil dog ikke svare på, hvor mange butikker B&O samlet set har tænkt sig at lukke.

Kilde: Børsen, 20. oktober 2023




Bilag 6 - Bang & Olufsen hæver priserne: Højtalere stiger med 125.000 kr.

En prisstigning på 125.000 kr. fra den ene dag til den anden.

Det var det, der skete med Bang & Olufsens eksklusive højtalersæt Beolab 90 fra den 31. august til den 1. september.

Bang & Olufsen hævede den vejledende udsalgspris på højtalerne fra 800.000 kr. til 925.000 kr., svarende til en stigning på 16 pct., og flere andre af selskabets produkter har fået lignende prishop.

“Helt grundlæggende mener vi, at vi har prissat en række af vores produkter for lavt. Priserne reflekterer ikke den funktionelle eller emotionelle værdi, og det bygger på nogle grundige analyser, hvor vi f.eks. har kigget på prisfølsomhed og konkurrenceforholdene,” siger Henrik Brodersen, produktchef i Bang & Olufsen.

Udvalgte prisstigninger fra B&O

  • Tv’et Beovision Harmony koster nu fra 140.300 kr. mod 129.750 kr. før.
  • Højtalersættene Beolab 18 og Beolab 28 koster henholdsvis 64.000 kr. og 107.500 kr. mod 55.500 kr. og 96.500 kr. før.
  • Beolab 90 er steget med 125.000 kr. og koster nu 925.000 kr. Beolab 50 er nu prissat til 335.000 kr. mod 290.000 kr. før.
  • Den bærbare Beolit (Bluetooth-højttaler) 20 koster 4499 kr. mod 3999 kr. før.

En del af forklaringen på prisstigningerne er også, at Bang & Olufsen har en strategi om at positionere sig mere i retning mod luksussegmentet.

Kilde: Børsen, 5. september 2023




Bilag 5 - Oversigt over butikker, showrooms og omsætningsfordeling

Tabel 1: Oversigt over Bang & Olufsens butikker og showrooms på verdensplan

Europa, Land, Antal, Tyskland 35, Schweiz 31, Storbritannien 29, Danmark 25, Italien 21, Holland 18, Frankrig 17, Spanien 16, Belgien 13, Norge 8, Øvrige lande 47, Europa i alt 260. Mellemøsten og Asien, Land, Antal, Kina 23, Taiwan 10, Japan 9, Sydkorea 8, Tyrkiet 5, Thailand 5, Øvrige lande 18, Mellemøsten og Asien i alt 78. Nord- og Sydamerika, Land, Antal, USA 15, Canada 2, Øvrige lande 7, Nord- og Sydamerika i alt 24. Afrika, Land, Antal, Sydafika 2, Øvrige lande 5, Afrika i alt 7. Australien og Oceanien, Land, Antal, Australien 3, New Zealand 1, Australien og Oceanien i alt 4.

Figur 1: Omsætning fordelt på region og aktiviteter

13%, Brand Partnering (+22%), 29%, Asien (-19%), Region, 47%, Europa, Mellemøsten og Afrika (-6%), 11%, Nord- og Sydamerika (+2%)

Note: Tallene i parentes viser ændringen i forhold til året før.

Kilde: Bang & Olufsen årsrapport 2022/23




Bilag 4 - Uddrag: Bang & Olufsen årsrapport 2022/23

Koncernens omsætning var 2.752 mio. kr. i 2022/23, et fald på 7% sammenlignet med sidste år. Faldet var primært drevet af makroøkonomiske modvinde og den uventede COVID-19-udvikling i Kina, der havde en negativ indvirkning på produktsalget.

I december stoppede Kina pludselig sin COVID-19-nedlukningspolitik. Dette førte til en stigning i infektioner, hvilket påvirkede virksomhedens salg.

I januar præsenterede Bang & Olufsen en skærpet strategisk retning med ambitionen om at styrke sin Luxury Timeless Technology position (hvor der er langt større fokus på luksussegmentet, red.). Win City-konceptet fortsatte med at give gode resultater i Paris og London. I fjerde kvartal blev New York føjet til listen over Win Cities, og Bang & Olufsen forventer, at Win City-konceptet bliver en vigtig drivkraft for vækst i fremtiden. Partnerskabet med Ferrari bidrog til at øge kendskabet til Bang & Olufsen-brandet blandt de vigtigste målgrupper.

CEO, Kristian Teär, kommenterer:

“Vores strategi er rigtig, og vi ønsker at skalere vores initiativer så hurtigt som muligt. Vores Ferrari-partnerskab bidrager til at øge det globale brandkendskab, og vi vil snart lancere vores produktsamarbejde. Vores Win City-koncept fungerer, og vi udvider det nu til flere byer. Vi har forbedret vores produktportefølje baseret på vores nye softwareplatforme og bygger modulære og langtidsholdbare produkter, som vores kunder kan have gavn af i årtier.”

“Vi forventer stadig stor usikkerhed i det kommende år, især i Kina. Derfor vil vi også indfase vores strategiske investeringer, mens vi fortsat vil have et stærkt omkostningsfokus og arbejde på at forbedre vores lønsomhed.”

Kilde: Bang-Olufsen.com, juli 2023




Bilag 3 - Går efter de dyreste adresser: B&O jagter 30 nye ikonbutikker

Blandt naboer som Dior, Louis Vuitton og Balenciaga har Bang & Olufsen netop åbnet en kæmpe butik i Londons mondæne Mayfair-kvarter.

Åbningen sker som et led i B&O's luksusstrategi, hvor elektronikvirksomheden vil skabe nye, store butikker på nogle af de mest eftertragtede adresser i verden.

Bang & Olufsen har allerede åbnet lignende flagskibsbutikker i Paris og New York, og selskabets topchef, svenske Kristian Teär, løfter nu for første gang sløret for ambitionerne med satsningen.

“Vi ønsker at åbne ti lignende butikker så hurtigt, det kan lade sig gøre. Der er stadig meget usikkerhed i verden. Men over en periode på fem-seks år håber vi at have omkring 30 af denne type butikker rundt om i verden,” siger Kristian Teär.

Butikkerne skal adskille sig markant fra de traditionelle Bang & Olufsen-butikker.

London-butikken er på hele 400 kvm og indeholder bl.a. en bar.

”Vi vil gerne have vores kunder til at komme og tilbringe mere tid og nyde vores produkter. Der er mere plads, og vi har også et område, der minder om en dagligstue, så man kan få en mere hjemlig oplevelse og få ro til at opleve,” siger Kristian Teär.

Med det øgede fokus på globale storbyer har Bang & Olufsen justeret den strategi, som Kristian Teär præsenterede i 2020.

Dengang satsede B&O mere på hele lande og udpegede selskabet seks europæiske kernemarkeder: Danmark, Frankrig, Tyskland, Spanien, Schweiz og Storbritannien, mens også Kina og Sydkorea skulle have et stort fokus.

Bang & Olufsen kalder selv den opdaterede strategi med at etablere flagskibsbutikker i store metropoler for “Win City,” og den går ud på at få en langt større bid af de forbrugere, selskabet har identificeret som sin målgruppe. Mange af dem befinder sig i toppen af luksusklassen og bor i de største byer i verden.

Kilde: Børsen, december 2023




Bilag 2 - Udvalgte produkter og hovedtal for Bang & Olufsen

Tabel 1: Fakta - Bang & Olufsen

Historie Grundlagt i 1925 af Peter Bang og Svend Olufsen
Lokation Hovedsæde, udviklingsafdeling og dele af produktionen er placeret i Struer. Enkelte produkter og komponenter produceres i Asien.
Distribution Monobrand-butikker (egne butikker), multibrand-butikker (eksterne forhandlere) samt egen webshop med udvalgte produkter. 

Tabel 2:  Udvikling i omsætning og årets resultat (forskudt regnskabsår)



2022/23 2021/22 2020/21
Omsætning (i mio. kr.) 2.752 2.948 2.629
Årets resultat (i mio. kr.) -141 -30 -23
Antal ansatte 997 1.100 947


Tabel 3:  Produktkategorier og udvalgte produkter

Produktkategori Eksempel på produkter Beskrivelse
Staged
  • Bang & Olufsens dyreste produktkategori
  • Højttalere og fjernsyn med fokus på perfekt lyd- og billedkvalitet
  • Staged-kategorien er produkter der er mindre ”flytbare”
  • På billedet ses højttalerne ”Beolab 90” der er prissat til 925.000,-.
Flexible Living
  • Bang & Olufsens næstdyreste produktkategori.
  • Produkterne er flytbare højttalere til hjemmet, som kan forbindes med hinanden.
On-the-go
  • Bang & Olufsens billigste produktkategori.
  • Produkterne er mindre produkter såsom høretelefoner, in-ear høretelefoner og mindre højttalere.
  • Produkterne er designet til brug i eller uden for hjemmet.
Brand Partnering
  • Brand partnering-kategorien indbefatter produkter der er udviklet i samarbejde med andre brands/virksomheder.
  • Et eksempel er Bang & Olufsens Ferrari-produkter.


Figur 1: Omsætning fordelt på produktkategori

13%, Brand Partnering, 28%, On-the-go, 39%, Staged, 20%, Flexible Living

Kilde: Bang & Olufsen årsrapport 2022/23




Bilag 1 - Interview med administrerende direktør Kristian Teär i shoppingcenteret K11 i Shanghai (video)


Kilde: Youtube.com, 7. juni 2023



Opgaver

Opgavesættet består af 5 opgaver og forskellige bilag, der skal anvendes i besvarelsen af opgaverne.

I nogle opgaver er der angivet, hvilke bilag du som minimum skal inddrage i besvarelsen. I andre opgaver er der ikke angivet, hvilke bilag der skal inddrages. Her skal du anvende de bilag, som du vurderer, er relevante.

Du behøver ikke henvise til, hvilke bilag du anvender til besvarelse af de enkelte opgaver.

Opgave 1

Karakteriser virksomheden Bang & Olufsen. Inddrag bilag 1, 2, 3, 4 og 5.
Besvarelsen må maksimalt fylde 2.400 anslag med mellemrum.

Opgave 2

Analyser Bang & Olufsens anvendelse af distributionsparameteren.

Opgave 3

Analyser 2-3 omverdensforhold på det kinesiske marked som i særlig grad påvirker Bang & Olufsen i Kina.

Opgave 4

Diskuter følgende tre udsagn. Besvarelsen må maksimalt fylde 2.400 anslag med mellemrum.

  1. Bang & Olufsen bør fokusere på den imagemæssige kvalitetsdimension.

  2. Det er en fordel for Bang & Olufsen at differentiere promotionparameteren på det kinesiske marked.
  3. “Partnerskaber er en vigtig del af vores forretning, som vi ser vokse sig endnu større over de næste år. Vi vil gerne brede det ud til flere andre brands og lave endnu dybere integration med de partnere, vi har,” siger Christoffer Poulsen, chef for strategiske partnerskaber og forretningsudvikling i B&O.
    Samarbejdspartnere/nøglepartnere er det mest afgørende forhold i Bang & Olufsens forretningsmodel.

Opgave 5

Med udgangspunkt i din besvarelse af opgave 1 - 4 og relevante bilag skal du identificere en udfordring for Bang & Olufsen.

Diskuter mulig(e) løsning(er) af den valgte udfordring.




Afsætning A

Fredag den 16. august 2024

EMNE: Virksomheden Bang & Olufsen

Udarbejdet forår 2024

 

Kl. 9.00-14:00